Reis- & wandelverslagen
Steinsee

Zomervakantie 2011 - 27.07.2011

Extract uit het reisverslag "2011 - Meiringen-Wengen"

Opnieuw heeft het deze nacht geregend. Omdat de weersvoorspelling voor vandaag weinig positief beloofde, blijven we wat langer in bed liggen. Als we rond 8u30 opstaan, is onze verbazing dan ook groot dat het heel hard is opengetrokken en er mooi weer vanuit Brienz onze richting uitkomt. Daarom besluiten we er alsnog een wandeldag van te maken.

We gaan naar de Steinsee en de Steingletsjer, vlakbij de Sustenpas.

We zetten onze wagen op de voorziene parking en volgen het 'gletscherpfad', een luswandeling van ongeveer 4km. Al na enkele honderden meters komen we aan de Steinsee, met zicht op de erin uitmondende Steingletsjer. Ook de Steilimigletsjer is van hieruit reeds zichtbaar. We wandelen een klein stukje naar de gletsjertong. Lisa maakt er twee kleine steenmannen bij. Daarna stijgen we terug naar de autoweg (te betalen privéweg) die leidt naar de Steilimigletsjer.

Nadat we onze pick-nick hebben gegeten, stappen we verder. Ondertussen komt de bewolking steeds nadrukkelijker opzetten. Het beste van de dag hebben we ondertussen gehad.

We slaan na enkele honderden meters rechtsaf en stijgen licht. Dit brengt ons naar een plak waar we van het ene kleine meertje naar het andere wandelen. Een zeer mooie en aangename plek om te vertoeven. Op de achtergrond blijven de besneeuwde toppen van o.m. de Sustenhorn, Gwächtenhorn en Tierberg, steeds zichtbaar.

Daarna dalen we terug richting de parking. In het hotel-restaurant dat er vlakbij is gelegen, eten we nog een stukje taart en daarna rijden we via de Sustenpas terug naar de camping in Meiringen. Onderweg zien we dat de weg nat is. Het heeft er dus geregend. Daar zijn we dus gelukkig aan ontsnapt tijdens onze wandeling. Maar later die dag krijgen we er nog ons deel van. Gelukkig zitten we tegen dan droog in de tent.

Die avond krijgen we nog een mysterieuze SMS van Filip: "Wat ruist er door het struikgewas...?". Het bleek een ontsnapte kip te zijn. Filip heeft dan voor ons nog eens naar het weerberict voor de komende dagen gekenen en het doorgeSMS't: blijvend hoge kans op regen, vooral 's avonds en 's nachts. Een beetje zoals de voorbije dagen dus.

Na het eten kijken Jonas en Lisa opnieuw naar een vervolg van 'Harry Potter'. Mama en papa lezen een boek en rond 220u gaat het licht uit.